Vi är en av få utlandsskolor som vid mån av plats även tar emot
gästelever kortare perioder.

Minimiperiod för gästelever är 4 veckor för 700 € inkl lunch. Ytterligare veckor kostar normalt veckopris.

Gästelever bereds endast plats om möjlighet finns. Antingen genom ”lediga” platser i ordinarie klasser eller i en gästklass om antalet intresserade uppgår till minst 10 elever under samma period.

Gästeleverna erbjuds placering och period efter vad som passar verksamheten. Finska elever bör erbjudas plats kring den 15 oktober resp 15 februari.

Avgiften för gästperioden ska vara betalad i sin helhet före skolstart.

Läromedel och grovplanering ska skickas med från skolan i Sverige respektive Finland. Vi sammanställer ett omdöme och en beskrivning av elevens arbete och resultat i samband med återgången till Sverige resp Finland.

Det är önskvärt att hemskolan och mentorn håller kontakt under veckorna här för att underlätta elevernas studier – både här och när de återkommer till Sverige resp Finland.

Ditt namn *

Din epost *