rektor

Ingela Björklund

Hej !
Jag heter Ingela och är rektor för skolan. Jag älskar att vara rektor för en så fin skola, med så fina barn. Vi
vill bli den bästa Nordiska utlandsskolan och jag jobbar med det varje dag. På fritiden gillar jag att vara ute i
naturen och gå långa leder i bergen. Jag älskar Spanien och har bott här i 11 år. Vill du komma till oss i solen
?
studierektor

Rita Kivimäki

Hej, jag heter Rita och jag är rektor för den finska delen av skolan, låg- och mellanstadielärare, speciallärare och lärare i positiv pedagogik. Jag älskar mitt jobb otroligt mycket! På fritiden gillar jag att röra mig i naturen, och göra och prova allt nytt och intressant. Jag har bott i Spanien 16 år och stortrivs.
Vad tror du är det bästa med Spanien?
högstadielärare

Janne

Moi/Hej
Jag heter Janne. Jag pratar både finska och svenska och är bra på Matte och NO. Jag undervisar på Sofia Distans åk 7-9. Jag tycker det är jättekul att hjälpa ungdomar att uppnå sina kunskapsmål. Vilka är ämnen gillar du mest i skolan ?
förskola/fritids

Yvonne

Hej !
Jag heter Yvonne och jobbar på fritids och förskolan. Jag har bott i Spanien i 10 år. Jag älskar att odla och odlar mina egna tomater och citroner. Det är viktigt för mig att äta ekologiskt och närproducerat. Har du odlat någon gång ?
bild /slöjd

Anna R

Hejsan!
Mitt namn är Anna. Jag undervisar i slöjd och bild. Att få vara kreativ är något jag gillar, det betyder att måla, rita, klippa, sticka, sy, blanda olika färger och material. Tillsammans kan vi låta fantasin flöda. På fritiden tycker jag om att vandra i bergen med min hund och njuta av solen.
Vad gillar du att göra på fritiden?
kock

Isabell

Hej
Jag heter Isabell och är förste kock och ansvarig för skolans kök. Jag har jobbat i flera internationella kök i bland annat London och Oslo. Jag älskar att laga mat, även på min fritid. Jag har 3 barn som går på skolan och vi har bott i Spanien i 6 år och vi trivs fantastiskt bra. På fritiden gillar jag att spela padel och köra go-cart. Jag är ganska bra på go-cart 
Gillar du att köra go-cart ?
F-1 lärare

Anna L

Hej!
Mitt namn är Anna och jag är grundskollärare och bibliotekarie på skolan. På min fritid spelar jag gärna padel. Ett stort intresse är även matlagning och att läsa eller lyssna på böcker.
Gillar du att laga mat ?
matte/No

Satu

Hej !
Jag heter Satu. Jag är mellan- och högstadielärare. No-ämnena och matte tycker jag är kul ! Påfritiden spelar jag padel och kollar på film. Vad gillar du att göra ?
förskolan

Victoria

Hej
Jag heter Viktoria och jobbar på förskolan. Jag har jobbat som sjuksköterska på akuten i Borås tidigare, jag har även jobbat länge inom olika delar av pedagogik och omvårdnad. Min stora passion är musik och jag sjunger mer än gärna. Här på Costa Blanca sjunger jag i kör på flera språk. Det tycker jag är kul. Tycker du om att sjunga?
förskolan

Tuija

Moi/Hej
Jag heter Tuija, jag jobbar på förskolan. Det har jag gjort i snart 10 år. Jag älskar mitt jobb. Jag pratar både finska och svenska och på förskolan är vi cirka 20 barn. På fritiden gillar jag att laga mat, baka och gå långa promenader med min familj. Vad tycker du är det roligaste på förskolan ?
åk 4-6

Sofie

Hej !
Jag heter Sofie och är mellan- och högstadielärare. Jag älskar historia och att laga mat.
Vad är din favoritmat?
slöjd /fritids

Isabella

Hejsan!
Jag heter Isabella och jobbar på fritids och är även lärare i syslöjd . Jag älskar att skapa, speciellt tillsammans med barnen. Jag beundrar deras lekfulla sinne och livliga fantasi. På fritiden tillbringar jag mycket tid med min familj och mina vänner. Vad gillar du att göra på din fritid?
matte / Sofiadistans

Linnea

Hejsan!
Jag heter Linnea. Jag är lärarassistent på Sofia distans för ämnena matte och NO. Jag är tidigare elev på skolan som kom tillbaka till Spanien efter studier i Sverige några år. Jag gillar det spanska klimatet och det ger mig massor med chanser att spela padel, vilket jag gillar jättemycket. Jag vill bil mattelärare när jag är klar med mina studier. Var vill du bli när du blir stor?
kock

Reda

Hej
Jag heter Reda och jobbar med Isabell i köket. Jag har jobbat här ganska länge och jag älskar att laga mat till mat-glada barn, vilket vi har många. Vi har en strategi att alltid servera hälsosam mat som vi lagar från råvaror helt utan halvfabrikat. Allt är närproducerat och vi följer både tallriksmodellen och erbjuder alltid vegetariska alternativ. Dessutom är vi duktiga på att hantera allergier och andra särskilda behov runt mat.
Brukar du äta hälsosamt ?

Kaisa Ekdahl

Hej!
Mitt namn är Kaisa och jag undervisar i musik. Det bästa med musiken är när man får spela och sjunga tillsammans med andra. Ju större orkester desto bättre!
Utöver musiken gillar jag att göra alla möjliga former av syslöjd och köra motorcykel. Mitt huvudinstrument är klarinett och jag jobbar också som dirigent. Vilket är ditt favoritinstrument?

Malin

Hej!
Jag heter Malin och är F-3 lärare. Jag gillar att arbeta med olika teman som till exempel rymden. I övrigt gillar jag att läsa böcker och mysa framför en film med familjen. Vilken film är din favorit?

Ditt namn *

Din epost *